Tema 2
Tema 2
QÜESTIONARI:
1. DEFINICIÓ DE LLENGUATGE AUDIOVISUAL
El
llenguatge audiovisual és un llenguatge universal, creat
al llarg de la història del mitjans audiovisuals, del cinema i després
de la televisió. És un llenguatge ple de convencions, a les quals, els
espectadors, de manera conscient o inconscient hem assignat una sèrie de
significats.
2. QUÈ ENTENEM PER MUNTATGE EN EL MÓN AUDIOVISUAL?
Es sol
entendre per muntatge el fet de tallar i enganxar els diferents
fragments del material rodat per donar a la pel·lícula la seva forma
definitiva o, millor dit, amb la finalitat de dotar les imatges de
continuïtat discursiva.
3.EXPLICA L'EFECTE KULESHOV
Selecció de primers
plans del rostre neutral de l'actor Ivan Mozzhujin units a fragments
d'altres films, escollits a causa de la manca de negatius nous per
manipular.
4.QUÉ ÉS LA CONTINUITAT EN EL CINEMA? CITA EL ELEMENTS QUE LA CONFORMEN
La continuïtat és la funció que interrelaciona espacial i temporalment un pla amb el següent, és a dir la fluidesa entre un pla i un altre pla. Permet quan es veuen dos plans seguits, associar-los com a consecutius encara que estiguin rodats en llocs i, evidentment, moments distints.
Els elements són: la llum, el decorat, l’atrezzo, el vestuari,
l’actor, el maquillatge, la coherència històrica, el so, la direcció de
la mirada, el moviment dels actors, etc.
QUÉ ÉS EL RACCORD?
Relació de continuïtat entre els diferents plans d'una filmació, per tal que no trenquin la il·lusió de seqüència ni la versemblança.
5.LES TRANSICIONS, QUAN ES FA ÚS DE ELLES?
S´utilitzen per a ajudar a crear missatges i continuïtat en el
vídeo i el còmic. També per al pas d'una escena o presa a una altra perque ha de ser el
més natural possible sense massa efectes (un tall sol ser millor que una
cortineta, per exemple).
6.QUÉ ÉS LA EL•LIPSI? TIPUS.
La el.lipsi és un recurs narratiu en el que es produix un salt de temps o de espai.
Hi han cuatre tipus:
- Inherent :elimina espais i temps de contingut feble i innecessari per a l'acció.
- Expressiva: quan l'el·lipsi és en sí el missatge.
- Estructural: l'el·lipsi crea misteri i suspens.
- De contingut: quan s'elimina per censura o autocensura una escena.
7.CAMP I FORA DE CAMP.
El camp és el que
veiem dins del pla, mentre que fora de camp és el que suposem que està
ací, però que el pla no mostra. Fora de camp és un tipus
d'el·lipsi, en aquest cas visual, en la qual s'omet alguna cosa que
l'espectador dóna per fet que està ací, però nosaltres, com a
realitzadors, podem ometre, ja siga per redundant, ja siga per evitar
haver d'afegir una dificultat més al treball.
8. TÈCNIQUES BÀSIQUES DE REALITZACIÓ AUDIOVISUAL
TIPUS I EXEMPLES.
El concepte d’eix d’acció i el seu manteniment: Anomenem
eix escènic o d’acció a la trajectòria que segueix en pantalla
qualsevol element mòbil. L’eix escènic es forma igualment entre dos
personatges immòbils que es miren. L’eix de la càmera és la línia
imaginària que coincideix amb el punt de mira de l’objectiu de la
càmera.
El pla "master":
Si gravem en una sola escena, sense interrupcions i inserint de la manera més hàbil possible, les preses necessàries, aconseguirem no trencar el missatge emprant una única seqüència. A l'estil de The Rope de Hitchcock o el director hongarés Bela Tarr
Pla i contraplà:
És una tècnica per a l'enregistrament dels diàlegs, com hem vist en l'explicació de l'eix d'acció, però que es fa amb els actors per separat. Es graven en tres cambres, evitant sempre el pla frontal. L'objectiu és donar la sensació de l'espai que envolta a l'escena i del rostre dels actors.
Una altra opció és el pla sobre muscle, que fa que els actors compartisquen l'espai escènic, unint-los en la imatge, és una fi expressiva.
ACTIVITAT 1: TRANSICIONS AMB CÀMERA
Comentarios
Publicar un comentario