Tema 2

 

 

 Tema 2 

 

 

 

QÜESTIONARI:


1. DEFINICIÓ DE LLENGUATGE AUDIOVISUAL

El llenguatge audiovisual és un llenguatge universal, creat al llarg de la història del mitjans audiovisuals, del cinema i després de la televisió. És un llenguatge ple de convencions, a les quals, els espectadors, de manera conscient o inconscient hem assignat una sèrie de significats. 



2. QUÈ ENTENEM PER MUNTATGE EN EL MÓN AUDIOVISUAL?

Es sol entendre per muntatge el fet de tallar i enganxar els diferents fragments del material rodat per donar a la pel·lícula la seva forma definitiva o, millor dit, amb la finalitat de dotar les imatges de continuïtat discursiva.




3.EXPLICA L'EFECTE KULESHOV

Selecció de primers plans del rostre neutral de l'actor Ivan Mozzhujin units a fragments d'altres films, escollits a causa de la manca de negatius nous per manipular.





4.QUÉ ÉS LA CONTINUITAT EN EL CINEMA? CITA EL ELEMENTS QUE LA CONFORMEN

La continuïtat és la funció que interrelaciona espacial i temporalment un pla amb el següent, és a dir la fluidesa entre  un pla i un altre pla.  Permet quan es veuen dos plans seguits, associar-los com a consecutius encara que estiguin rodats en llocs i, evidentment, moments distints. 
Els elements són: la llum, el decorat, l’atrezzo, el vestuari, l’actor, el maquillatge, la coherència històrica, el so, la direcció de la mirada, el moviment dels actors, etc.


QUÉ ÉS EL RACCORD?
 
Relació de continuïtat entre els diferents plans d'una filmació, per tal que no trenquin la il·lusió de seqüència ni la versemblança.

5.LES TRANSICIONS, QUAN ES FA ÚS DE ELLES?

S´utilitzen per a ajudar a crear missatges i continuïtat en el vídeo i el còmic. També per al  pas d'una escena o presa a una altra perque ha de ser el més natural possible sense massa efectes (un tall sol ser millor que una cortineta, per exemple).

 
 
6.QUÉ ÉS LA EL•LIPSI? TIPUS.

La el.lipsi és un recurs narratiu en el que es produix un salt de temps o de espai.
Hi han cuatre tipus:
  • Inherent :elimina espais i temps de contingut feble i innecessari per a l'acció.
  • Expressiva: quan l'el·lipsi és en sí el missatge. 
  •  Estructural: l'el·lipsi crea misteri i suspens.
  •  De contingut: quan s'elimina per censura o autocensura una escena.

7.CAMP I FORA DE CAMP.

El camp és el que veiem dins del pla, mentre que fora de camp és el que suposem que està ací, però que el pla no mostra.  Fora de camp és un tipus d'el·lipsi, en aquest cas visual, en la qual s'omet alguna cosa que l'espectador dóna per fet que està ací, però nosaltres, com a realitzadors, podem ometre, ja siga per redundant, ja siga per evitar haver d'afegir una dificultat més al treball.



8. TÈCNIQUES BÀSIQUES DE REALITZACIÓ AUDIOVISUAL
TIPUS I EXEMPLES.

El concepte d’eix d’acció i el seu manteniment:
Anomenem eix escènic o d’acció a la trajectòria que segueix en pantalla qualsevol element mòbil. L’eix escènic es forma igualment entre dos personatges immòbils que es miren. L’eix de la càmera és la línia imaginària que coincideix amb el punt de mira de l’objectiu de la càmera.


El pla "master": 

Si gravem en una sola escena, sense interrupcions i inserint de la manera més hàbil possible, les preses necessàries, aconseguirem no trencar el missatge emprant una única seqüència. A l'estil de The Rope de Hitchcock o el director hongarés Bela Tarr


Pla i contraplà: 

És una tècnica per a l'enregistrament dels diàlegs, com hem vist en l'explicació de l'eix d'acció, però que es fa amb els actors per separat. Es graven en tres cambres, evitant sempre el pla frontal. L'objectiu és donar la sensació de l'espai que envolta a l'escena i del rostre dels actors.
Una altra opció és el pla sobre muscle, que fa que els actors compartisquen l'espai escènic, unint-los en la imatge,  és una fi expressiva.




ACTIVITAT 1: TRANSICIONS AMB CÀMERA





Comentarios

Entradas populares de este blog